niedziela, 25 maja 2014

W dźungli literatury, czyli o zdrowiu według Beaty Pawlikowskiej

Ostatnio w supermarkecie włożyłam do koszyka książkę. Przyznam szczerze, że oczekiwałam od niej odchudzających rad. Opis mi to zasugerował. "W różnych krajach... Używa się innych składników i przypraw do gotowania jedzenia". "W niektórych częściach świata ludzie byli szczupli, zwinni i bardzo uważni. W innych- otyli, powolni i zatrzaśnięci w schematach". Myślałam, że przeczytam, pomyślę, delikatnie zmienię dietę i gotowe. Przyznam szczerze, że jeszcze tydzień temu odżywiałam się jak "wszyscy". Jedzenie? Z marketu. Co jadłam? A to jogurcik, a to burgera, a to kanapkę... Do dziś zastanawiam się czy powinnam się cieszyć, że trafiła mi się ta książka, która oprócz uświadomienia mi błędów dietetycznych (co robi większość publikacji prozdrowotnych), "wbiła" mi również do głowy inne wzorce. Mówiąc "wbiła" mam na myśli powtarzanie podobnych informacji co którąś tam stronę, powtarzanie tak często, że w końcu zaszczepiło się we mnie nowe myślenie. Co do kwestii spotkania z tą lekturą, to przyznam szczerze, że życie bez niej było łatwiejsze, o wiele prostsze. Bo ostatnio musiałam poszukać sklepu ze zdrową żywnością, pochodzić po targu, kręcić nosem na powszechne jedzenie, poświęcić więcej czasu na gotowanie itd. Chociaż minął dopiero tydzień to czuję, że sporo się zmieniło i że to jeszcze nie koniec. Jestem teraz w najtrudniejszym czasie, ponieważ muszę odnaleźć moje naturalne smaki, a także nauczyć się gotować tak żeby było smacznie i jak najbardziej zdrowo. Muszę znaleźć źródła żywności i żywność, która będzie na miarę mojego portfela. A to wszystko przez jedną, małą książkę, która nawet nie zajęła połowy miejsca w koszyku.


Choroby są wśród nas i dopadają naszych bliskich. Nie są tylko koszmarem opisanym przez pisarzy z wybujałą wyobraźnią. Od naszego zdrowia zależy jakość naszego życia. Jedzenie daj nam siłę do życia. Zła moc zazwyczaj sieje spustoszenie i zepsucie.

Udostępnij ten wpis

2 komentarze :

  1. Nawet nie wiedziałam o tej książce. Fajna pozycja i może w nią zainwestuję!

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.